31. maaliskuuta 2018

Kylmä, keväinen Lontoo

Mun jokainen reissuni Lontooseen on ajoittunu syksylle, joten tänkertanen reissuni oli ensimmäinen kerta, kun pääsin näkemään Lontoon keväällä. Sää suosi siinä mielessä, ettei yhtenäkään päivänä satanut, mutta lupaultuihin 15 asteen lämpötiloihin ei kyllä ylletty yhtenäkään päivänä.

Mä lensin Lontooseen tiistai-iltana, kuten mä täällä blogin puolellakin mainitsin. Gatwickin lentokentältä mä hyppäsin junaan London Bridgelle, ja sieltä metrolla Golders Greeniin, jossa me käytiin syömässä. Mä olin niin väsynyt, ettei syömisestä meinannut tulla mitään, ja Millan kämpälle päästyämme mä käväsin suihkussa ja painuin nukkumaan, koska seuraavana aamuna oli aikainen herätys.

Millalla oli koulua keskiviikkoaamuna, joten me lähtettiin vähän ennen yhdeksää City University of Londonille, josta me jatkettiin Millan luennon jälkeen Tate Moderniin. Me käytiin reissun aikana sen verran monessa museossa ja taidegalleriassa, että ajattelin kirjoittaa niistä postaukset erikseen! Samalla pidän tätä hyvänä tilaisuutena suositella jotain kivaa, ilmaista tekemistä Lontoonmatkoille! Keskiviikkona kävin myös hoitamassa kaikki tuliaisostokset, ettei niitä tarvisi enää loppuviikosta stressata.

Torstaille meillä oli jälleen kerran suunnitteilla museoreissu, ja matkalla sinne me käväistiin kahvilla Saint Aymes -kahvilassa Connaugh Streetillä lähellä Hyde Parkia. Kun oltiin valmiit, me käveltiin Hyde Parkin läpi Natural History Museumille Kensingtoniin.

Perjantaina me mentiin käymään Museum of Londonissa, ja sen jälkeen me käytiin syömässä Shake Shackissa Victorian aseman vieressä, ja käveltiin siitä Victoria Streetiä pitkin Westminsteriin katsomaan Westminster Abbeyta, Big Beniä ja London Eyeta.

Meillä oli takana muutama tosi pitkä päivä, joten me mentiin hetkeksi istumaan Whitehall Gradensiin, josta lähdettiin metrolla kotiin viettämään leffailtaa. Meillä lähes joka ilta oli leffailta, mutta tulipahan nähtyä kauan suunnitteilla ollut We Are What We Are - joka muuten oli aivan mielettömän hyvä!

Lauantaille meillä ei alunperin ollut suunnitteilla yhtään mitään, joten meidän piti viikon lähestyessä loppuaan alkaa improvisoimaan. Me päädyttiin käymään lauantaina Whitechapelissa ja Shoreditchissä: ensin me mentiin katsomaan Spitalfieds Marketia, jonka jälkeen käytiin Whitechapel Galleryssa, josta me käveltiin Brick Lanelle. Brick Lanea me käveltiin viime reissullakin, ja siitä voitte lukea edellisen reissun kattaneesta postauksesta!

Tällä kertaa me kierrettiin reittiä, jolla näki ihan älyttömästi katutaidetta! Mainitsinkin jo viimeksi, että tän alueen ilmapiiri on jotain niin sykähdyttävää, että alta pois! Mä olisin voinut viettää koko reissun Itä-Lontoossa!

Jälkikäteen mä löysin Tripsteri-blogin oppaan Itä-Lontooseen, joka osottautui tosi mielenkiintoiseksi ja muistiin pistämisen arvoiseksi, kun miettii seuraavia reissuja Lontooseen.

Me haettiin Magna Dounutsista päkki munkkeja, syötiin ne The Old Truman Breweryn pihalla, ja lähdettiin parin vintage-puodin ja ruokakaupan kautta kotiin.

Sunnuntai meni nukkuessa pitkään, pakatessa, syödessä ja matkustaessa London Bridgelle ja sieltä eteenpäin lentokentälle. Viime kerrasta poiketen mä olin tosi hyvissä ajoin kentällä, noin kolme tuntia ennen koneen lähtöä!

Pieni irtiotto arjesta teki ihan tosi hyvää, ja nyt mulla on aivan uutta puhtia opiskella loppukevät ja valmistautua kesäkuussa alkaviin töihin!

4 kommenttia :

1. Oi miten kivalta reissu kuulostaa:) kivoja kuvia en oo ikinä käyny lontoossa nii mielenkiintosta lukea näitä matkapostauksia:)

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :D Lontoo on kyllä sellanen paikka, että suosittelen sitä ihan jokaselle edes kerran elämässään, jos suinkin mahdollisuus siihen tarjoutuu!

Poista
  2. Vauu mitä kuvia! <3 Mä oon menossa myös keväällä Lontooseen, mä niin odotan sitä reissua :) Tosi erilaisia kuvia Lontoosta kun yleensä ihmiset ottaa, oli mielenkiintosta katsella ja lukea tätä postausta!

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :D Mä oon siinä mielessä onnekkaassa asemassa, että mulla tosiaan on hyvä ystävä asunut siellä jo useamman vuoden, ja siellä käydessäni mun on helpompi lähteä sellaisiin paikkoihin, joissa turistit ei yleensä lähde käymään. Perus turistirysien ulkopuolelta löytää kyllä aivan mielettömiä paikkoja!